maandag 9 juni 2014

D66 op de Paardenmarkt

Wat maakt uw dorp of stad uniek? Kom praten over de eigenheid van uw dorp of stad met D66 op de Paardenmarkt in Numansdorp aanstaande woensdag!

In de politiek wordt gesproken over de vorming van één gemeente Hoeksche Waard. Voordelen zijn de mogelijkheid om het eiland beter aan te sturen, het delen van de kosten (5 gemeentehuizen, 5x wethouders en raadsleden), de kwaliteit van het gemeentelijk apparaat en zo meer. Tegenstanders zijn bang dat het onpersoonlijker wordt, dat gemeentelijke voorzieningen verdwijnen en dat de eigenheid van de huidige gemeenten verdwijnt.

D66 is voorstander van één Hoeksche Waard. Ze ziet niet dat de eigenheid van de dorpen verdwijnt. Sterker nog: ze wil deze vastleggen voordat de gemeenten verder gaan praten over samenvoeging. Vandaar deze inventarisatie. Help D66 de identiteit van uw dorp te benoemen op de Paardenmarkt in Numansdorp. Op basis van de uitkomsten maken we een notitie die aan de gemeenteraad of –raden wordt aangeboden. Wij zullen daarin de gezamenlijke gemeentebesturen vragen nog meer inwoners bij de inventarisatie te betrekken. Daarom: vertel uw verhaal en maak kans op een vrolijke prijs!