donderdag 30 november 2017

Johan Stokman – D66-raadslid overleden, in memoriam

Tot ons grote verdriet en ongeloof is woensdag 29 november 2017, aan de gevolgen van een ernstig ongeluk,  Johan Stokman (67 jaar) overleden.

Johan was sinds 1993 lid van D66, en vanaf 1994 actief als Commissielid binnen de raad van Cromstrijen. Van 2010-2014 was hij Fractievoorzitter en vanaf september 2014 volgde hij Alex Osten op als Raadslid.

Johan was vermaard om zijn dossierkennis, humor, relativeringsvermogen en om zijn Drentse nuchterheid. Zijn tomeloze inzet en passie voor de gemeente Cromstrijen en de Hoeksche Waard moge een voorbeeld zijn voor anderen.

“Het overlijden van Johan Stokman heeft mij diep geraakt”, aldus burgemeester Jan Luteijn. “Hij was altijd actief betrokken bij onze gemeente. Wij hebben respect en waardering voor de manier waarop hij heeft meegewerkt om Cromstrijen op alle fronten beter te maken. We verliezen in hem een warm persoon en een betrokken en deskundig lid van de raad.”

De fractie van D66 blijft verslagen achter. Wij wensen zijn vrouw, zoon, schoondochter en dochter alle sterkte toe.

Namens de fractie,

Miranda den Tuinder-van Meteren