Jeffrey Quartel is op 24 april 2014 geïnstalleerd als lid van de commissie Algemeen Bestuurlijke Zaken. Een logisch gevolg van zijn vierde plek op de kieslijst voor D66 Cromstrijen. Als gevolg van het overlijden van voormalig raadslid Johan Stokman volgde – wettelijk voorgeschreven – Jeffrey het raadslidmaatschap op. Tijdens de raadsvergadering van 19 december 2017 werd hij geïnstalleerd.

Jeffrey is afgestudeerd stedenbouwkundige en socioloog. Door zijn brede interesse zijn er veel beleidsterreinen die zijn aandacht trekken. Thema’s die er voor hem echt uitspringen zijn leefbaarheid, sociale samenhang en maatschappelijke initiatieven. Door zijn opleidingen, diverse stages en vrijwilligerswerk heeft hij veel kennis vergaard over deze onderwerpen. Ook staat de samenvoeging van de huidige Hoeksche Waardse gemeenten tot één gemeente hoog op het lijstje.

Jeffrey is werkzaam als beleidsmedewerker sociaal en ruimtelijk domein bij een andere gemeente binnen de regio.

Hij werd geboren op 6 augustus 1990 in Oud-Beijerland. Sinds september 2013 is Jeffrey woonachtig in Numansdorp.