Johan Stokman – in memoriam

Voormalig raadslid

Johan Stokman  ( 1950 – 2017 ) is geboren en getogen in Schoonebeek ( Zuid-Oost Drenthe ). Na zijn opleiding cultuurtechniek was zijn eerste werkgever de Cultuurtechnische Dienst, de voorloper van de Dienst Landelijk Gebied, met als kantoor het huidige onderkomen  van de kinderopvang in Klaaswaal . Daarna kwam hij terecht bij een aannemer in de grond-, weg- en waterbouw en was hij betrokken bij de aanleg van grootschalige havens en bedrijfsterreinen.

Johan is sinds  1993 lid van D66 en is sinds 1994 betrokken bij de gemeentepolitiek. Eerst als commissielid voor financiën en later ook voor ruimtelijke ordening. In de vorige raadsperiode was hij fractievoorzitter van D66. Inmiddels, door het vertrek van Alex Osten is hij sinds september  2014 wederom  raadslid voor de gemeente Cromstrijen. Hij verwacht zelf dat de laatste raadsperiode zal zijn  zowel voor hemzelf als voor D66 Cromstrijen, want daarna zal er volgens Johan een nieuwe gemeente Hoeksche Waard zijn.