woensdag 2 april 2014

Onduidelijke borden Voorstraat

De fractie van D66 is voortvarend van slag gegaan in de nieuwe raadsperiode. Krap vier vragen na de installatie heeft nieuw raadslid Alex Osten het college vragen gesteld over de verkeersborden rond de werkzaamheden in de  Voorstraat.

DAC_0614

De werkzaamheden aan de Voorstraat en Burgemeester de Zeeuwstraat in Numansdorp zijn in volle gang. Dat levert op momenten hinder op, maar in het weekend zijn de straten bereikbaar voor winkelend publiek. De bebording geeft echter aan dat de Voorstraat onbereikbaar is. Juist op de drukke winkeldagen,  wanneer de winkeliers hun omzet moeten maken en er veel mensen van buiten komen, leidt de verkeerde bewegwijzering tot verwarring en omzetverlies.  Navraag bij winkeliers laat zien dat zij de aannemer er meerdere malen om hebben gevraagd dit aan te passen, maar dat dit niet gebeurt.

D66 heeft het college gevraagd om de aannemer op deze situatie aan te spreken en te zorgen voor een juiste bewegwijzering, juist ook in het weekende.