vrijdag 10 oktober 2014

Output commissie RBZ: Asbestproblematiek en randweg Klaaswaal

Op de agenda van RBZ stond dit keer een discussie met betrekking tot de asbestproblematiek, met als achtergrond  wat kunnen wij als raad betekenen. Al snel werd duidelijk dat onze rol beperkt is. Dat wil niet zeggen dat wij het onderwerp niet bij de bevolking en het bedrijfsleven onder de aandacht kunnen brengen. Wethouder Boelhouders had er niet zo veel zin in om een en ander op te pakken. Na wat steggelen zegde hij toe te bekijken welke mogelijkheden er zijn, bijvoorbeeld over iets zetten  in het gemeentemagazine of op de website van de gemeente.

Ook op de agenda stond het voteren van een bedrag van 50.000 euro voor een nader onderzoek naar een randweg rond Klaaswaal  door middel van een korte versie ( by pass ) of een lange, dat wil zeggen tot over het industrieterrein in Numansdorp.
Ook in het verleden zijn er al veel verkeersonderzoeken geweest, maar een echte begroting is er nog nooit gemaakt. Ook zal bekend moeten zijn welke middelen wij zelf hebben en welke door derden gedragen zullen moeten worden. De verwachting is dat dit in 2015 kan worden afgerond aan de hand van deze gegevens zal de raad een besluit nemen van go or no go.