10 Redenen om lid te worden van D66

13280033573_2d5bc48457_o-300x200Lid worden van een politieke partij doe je niet zomaar. Waarom zou je? En wat biedt het je? Lid zijn van D66 is niet alleen waardevol, maar ook heel leuk.

1. Je wilt bijdragen aan een beter Nederland

D66 vertrouwt op de eigen kracht van mensen. Daarom zien we de toekomst met optimisme tegemoet. Mensen zijn creatief en innovatief. De fundamentele waarden van onze samenleving zijn vrijheid en gelijkwaardigheid van ieder mens, ongeacht opvattingen, geloof, seksuele geaardheid of herkomst. Wij staan open voor de hele wereld en sluiten niemand uit. D66 streeft naar een duurzame en harmonieuze samenleving. Door lid te worden van D66 draag je actief bij aan een beter Nederland.

2. Je bent geïnteresseerd in politiek

Gaat jouw hart sneller kloppen van debatteren, ben je geïnteresseerd in maatschappelijke onderwerpen en volg je de politiek op de voet? Ervaar dan zelf hoe het er aan toe gaat in de politiek! Je kunt deelnemen aan vergaderingen, werkbezoeken, congressen, seminars en workshops. Bij jou in de buurt, of elders in het land. Blijf op de hoogte, ga de discussie aan en praat mee over de toekomst van Nederland en de wereld.

3. Je wilt meebepalen

Jouw stem telt! Als lid heb je stemrecht en invloed op de koers van D66. Onze leden beslissen mee op alle niveaus. Bijvoorbeeld door input te leveren voor debatten, mee te discussiëren over beleidsthema’s en door standpunten te vormen. Op ledencongressen beslis je mee over de landelijke en de Europese koers van D66. Op regiocongressen over de koers in jouw provincie. Jouw stem telt bij de verkiezingen van voorzitters, lijsttrekkers en kandidaten. Laat weten wat jij belangrijk vindt!

4. Je wilt dat D66 nog groter wordt

Dat willen wij ook. Maar daar hebben we jouw hulp hard bij nodig! Onze leden zijn onze ambassadeurs. Je vertelt mensen in jouw omgeving waarom D66 het waard is om op te stemmen en draagt onze standpunten uit. Je inspireert je vrienden, kennissen en familieleden. Je houdt ons scherp en geeft ons feedback. Online en offline. Je steunt ons. Samen behalen we de komende verkiezingen opnieuw mooie uitslagen!

5. Je wilt jezelf ontplooien

Wij nemen jouw ambities serieus. D66 zet zich in voor onderwijs van hoge kwaliteit. Ook binnen de partij investeert D66 in de ontwikkeling van talent. Als lid van D66 krijg je een breed scala aan opleidingen, cursussen en trainingen aangeboden. Bijvoorbeeld in het sociaalliberaal gedachtegoed,  politieke- en debatvaardigheden of campagne voeren. Zo kun je binnen een groot netwerk jouw talenten ontplooien. Want, leren doe je je leven lang.

6. Je wilt onze politici ondersteunen

Je vindt dat D66 politici goed werk doen en wilt hen steunen. Met jouw lidmaatschap ondersteun je onze politici in Gemeenteraden, Statenfracties, Eerste en Tweede Kamer en de delegatie in het Europees Parlement. Je steunt ze met jouw bijdrage, jouw stem en jouw hulp. Precies op de manier die bij jou past. Je steun wordt op prijs gesteld.

7. Je wilt nieuwe mensen leren kennen

Met jouw D66 lidmaatschap word je niet alleen lid van de politieke partij op landelijk niveau, maar ook op regionaal en lokaal niveau. Bij jou in de buurt worden talloze activiteiten georganiseerd. Dat kunnen politieke cafés, borrels of bijvoorbeeld debattoernooien zijn. Hiervoor ben je van harte uitgenodigd. Twee keer per jaar komen de leden van D66 bij elkaar voor het ledencongres. Een mooi moment om mede D66’ers te ontmoeten!

8. Je wilt D66 financieel ondersteunen

Als lid betaal je contributie. Je financiële bijdrage vormt een belangrijke bron van inkomsten voor D66. Dat geld wordt geïnvesteerd in de partij. Bijvoorbeeld door trainingen, opleidingen en cursussen aan te bieden aan D66-vertegenwoordigers. Zo kunnen ze vol vertrouwen deelnemen aan de politiek. Maar ook voor verkiezingscampagnes is geld nodig. Met jouw bijdrage, groot of klein, zijn we heel erg blij!

9. Je wilt meedoen

Onze leden doen mee. De leden van D66 vormen het kloppende hart van de vereniging. Wij kunnen niet zonder onze vrijwilligers. Of je nu veel of weinig tijd heeft, je enthousiasme en inzet worden gewaardeerd! D66 biedt ieder lid de mogelijkheid om zich in te zetten. Je voert campagne, steunt ons financieel of helpt mee bij het organiseren van evenementen. Zo krijg je een uniek kijkje achter de schermen bij D66 en krijg je volop de gelegenheid om andere leden te ontmoeten.

10. Je wilt op de hoogte blijven

Als lid blijf je op de hoogte van wat er leeft en speelt binnen en rondom D66. Regelmatig ontvang je digitale nieuwsbrieven met daarin de actualiteiten in de vereniging en politiek. Een paar keer per jaar ontvang je het ledenmagazine ‘De Democraat’ met allerlei informatie over D66, leuke interviews en mooie verslagen. Ook fractievoorzitter Alexander Pechtold en partijvoorzitter Fleur Gräper-van Koolwijk richten zich regelmatig in brieven of e-mails direct tot de leden.

Gepubliceerd op 01-07-2016 - Laatst gewijzigd op 01-07-2016