dinsdag 25 maart 2014

Stokman neemt afscheid

De sfeer was uitgelaten, meer dan ooit bij een raadsvergadering. De optimale omgeving voor het afscheid van D66-raadslid Johan Stokman. Johan verlaat de raad na vier jaar fractievoorzitter en acht jaar commissielid te zijn geweest. Maar echt weg.. dat is Johan nog niet.

Komend fractievoorzitter Miranda den Tuinder gaf een komische speech in een goed Drents accent, de geboortegrond van Johan. Centraal daarin stonden de onderwerpen die Johan aan het hart gaan als de windmolens en de rotonde bij de Torensteepolder.
Johan heeft het raadsverkiezingen altijd zeer serieus genomen, al lijkt het met al zijn kwinkslagen wel eens anders. Dit kwam ook bij zijn afscheid naar voren. Hij bleek zelf ook een afscheidsspeech geschreven te hebben. Daarin gaf hij aan dat hij ervan overtuigd is dat de nieuwe fractie kritisch en constructief zal zijn, in coalitie of oppositie. Ook burgemeester Jan Luteijn sprak lovende woorden over de inzet van Johan.

Van een echt afscheid is echter geen sprake. Johan blijft als commissielid RBZ betrokken bij de raad. Cromstrijen is nog niet af van deze Drent!