dinsdag 1 mei 2018

Suze Groeneweg Wandeling, zaterdag 12 mei 10.00 uur

Dit jaar vieren we dat het 100 jaar geleden is dat de eerste vrouw in de Tweede Kamer werd gekozen, haar naam was Suze Groeneweg.
Omdat we er trots op zijn dat ze uit Strijensas kwam, omdat wie kijkt naar het verleden lessen leert voor de toekomst, en omdat we willen laten zien dat vrouwen en politiek goed samengaan.
Nodigen wij u uit voor de

Suze Groeneweg Wandeling
Suze van Sas, het Sas van Suze

De wandeling vindt plaats op zaterdag 12 mei, we starten om 10.00 uur in Museum Strijen met een bezoek aan de tentoonstelling “Suze Groeneweg”.
Om 11.00, na ons bezoek aan het Museum, begint de wandeling op het Kerkplein in Strijensas. We wandelen dezelfde weg die Suze dagelijks naar School liep en komen langs haar geboortehuis en natuurlijk over de naar haar vernoemde Suze Groeneweg. Wat zien we nog terug van wat zij 100 jaar geleden dagelijks tegenkwam? Onder de bezielende begeleiding van onze gids zullen wij hier helderheid in krijgen. We sluiten deze inspirerende ochtend af met koffie in “de Batterij” in Strijensas.

Graag aanmelden via: suzegroenewegcampagne@gmail.com